Vásárlás robogó kerekek
Minden keréknek 2x csapágyra és 1x távtartóra van szüksége a működéshez.
A kerekek különböző anyagokból, méretekből, keménységből, profilokból és különböző magokból készülnek.
Az illusztrációból megtudhatod, hogy mi micsoda.
Magok
- Tömör mag. Masszív mag a maximális tartósság érdekében.
- Tüskés mag. Lyukakkal és kivágásokkal ellátott mag. Könnyű kereket eredményez, de gyengébb is!
- Üreges mag. Üreges belsejű a könnyű súly érdekében, miközben megtartja a szilárdságot. (Nem olyan erős, mint a tömör mag)
- Műanyag mag, a képen nem látható. A műanyag magok nem tartanak sokáig és kissé rugalmasak.
- Méhsejtmagos mag, Nincs a képen, Ugyanaz az elv, mint az üreges mag, de a perforált lyukaknak köszönhetően még könnyebb.
Profilok
- Lapos profil (lapos profil, amely szilárdságot ad a guminak és maximális tapadást)
- Keskeny profil (a keskeny profil sebességet biztosít)
Keménység
- A durométer skála 0-100a között mozog, ahol a 100a a legkeményebb. A legtöbb robogó kerék 85a keménységű.
- A kemény kerekek tovább tartanak, csúszósabbak, de gyorsabbak is!
- A puha kerekek gyorsabban kopnak, de jól tapadnak, parkokban és beltéri használatra kiválóak.
- Nem minden gyártó tájékoztat a kerék keménységéről, akkor csak próbáld ki.
Csapágyak felszerelése a kerékbe
- Nehéz lehet csapágyakat szerelni a kerékbe, itt készítettünk egy videós útmutatót a csapágyak felszereléséről egy fém maggal rendelkező robogó kerékbe.
Tippek
- A csapágyakat mindig úgy szerelje be, hogy 100%-ban egy vonalban legyenek a középponttal, különben mind a csapágyak, mind a kerék középpontja megsérül.
- A kerék vagy a csapágyak kalapáccsal történő ütése a beszerelés során érvényteleníti a garanciát és a termékre vonatkozó igényérvényesítési jogot.
- Egyes lapos profilú kerekek nem illeszkednek a hegyes profilú első villákhoz.
- Mindig cserélje ki a kerekeket, ha elhasználódtak, saját biztonsága érdekében, de azért is, hogy ne tegye tönkre a Flex sárvédőféket!
Reklamáció vagy kopás?
A trükközés céljából gyártott kerekek gyakran extrém nyomásnak vannak kitéve, ezért, mint minden más kerék, korlátozott élettartamúak.
Minden alkalommal, amikor olyan pörgős trükköket gyakorolsz, mint a tail whip vagy a 360, oldalirányban landolsz, ami keményen megviseli a kerekeket. Ha ez sokszor ismétlődik, a kerék anyaga eltörhet, vagy egyes részei leszakadhatnak.
Hogyan döntsd el tehát, hogy reklamációs esetként mehet-e, vagy a használat miatt törött el?
Lapos foltok
Ha nagyon erősen fékezel a robogóval, és úgy zárod a féket, hogy a kerék menet közben az aszfalthoz nyomódik, blokkolva a hátsó kereket, akkor úgynevezett "lapos foltok" keletkezhetnek. A lapos folt egyenes vonalat ad a kerék kanyarjában, és döcögőssé teszi az utazást.
A "lapos folt" nem gyártási hiba, és nem tartozik a normál garancia hatálya alá. A "lapos folt" oka a robogó (helytelen) használata, mivel egyetlen kerék sem keményebb az aszfaltnál.
Dehub
Alatta két kerék képe látható. A bal oldali kerék, amely viszonylag új, kevesebb mint 30%-os kopást mutat, és egy teljesen új kerék (jobb oldali kerék).
Ha a kerék viszonylag újnak tűnik, kevesebb mint 30%-os kopással, és az uretán egyértelműen levált a kerékagyról, akkor gyártási hiba lehet, ahogy az az alábbi képen látható:
Ha a kerék több mint 40%-os kopást mutat, és az uretán leszakadt vagy letört, de még mindig a kerékagyhoz van rögzítve, akkor gyakran nem gyártási hibáról van szó.
Ha úgy gondolja, hogy gyártási hiba van a termékén, nézze meg a reklamációs útmutatót, hogy lássa, milyen információkat kell elküldenie nekünk a reklamáció elindításához.
Vissza az Egyedi trükkös robogó összeszerelése oldalra
Vissza a Stunt Scooters magyarázatához itt.