Követelések a fedélzeten?
Sajnos nem létezik olyan fedélzet, amely mindent kibír. A trükközés céljából gyártott fedélzetek gyakran extrém nyomásnak vannak kitéve, különösen a leszállásoknál, és ezért korlátozott a tartósságuk.
Általában minél könnyebb a deszka, annál rövidebb az élettartama. Ettől eltekintve a használat gyakorisága és durvasága is nagyon nagy hatással van az élettartamra. Minden jó motoros, aki trükközik a robogókon, tapasztalja, hogy a fedélzet a kopás után eltörik.
Hogyan döntsd el tehát, hogy a fedélzetre vonatkozó reklamációt elfogadják-e, vagy az a használat miatt következett be?
Példa arra, amikor a reklamációt néha elfogadják
Itt egy képet láthat egy olyan deszkáról, amely a 2 éves kárigénylési időszakon belül eltört. A fedélzeten lévő hegesztés eltört.
Amint a 2 képen látható, a fedélzetet trükközésre használták, és a használat normális nyomai vannak a fedélzet alján. Továbbá a fedélzetet nem módosították. Ha a pakliban hiba van vagy hiányzik egy alkatrész (ebben az esetben jellemzően a hegesztés hibája), a reklamációt elfogadjuk, és új paklit kapsz.
Példa arra, amikor a kárigényt elutasítják
Ha a fedélzet a képen látható módon kopott, akkor a fedélzet szilárdsága a kopás miatt csökkent. A reklamációt elutasítják, függetlenül attól, hogy a fedélzet milyen régi. A módosított robogóra vonatkozó igényt (lyukakkal, nem szabványos felszereléssel stb.) mindig elutasítják.
Végezetül néhány tipp, hogyan teheti hosszabb élettartamúvá a fedélzetét:
- Mindig behajlított térdekkel szálljon le, hogy elnyelje a földet érés ütéseit.
- Tarts mindent szorosan a robogón, beleértve a tengelyeket és a fejidomot is
- Kerüld a durva felületeken való csiszolást
- Korlátozd a kirepülések számát
- Soha ne dobd el a robogódat!