Követelés kerekeken?
Sajnos egyetlen kerék sem bír el mindent. A trükközés céljából gyártott kerekek gyakran extrém nyomásnak vannak kitéve, ezért, mint minden más kerék, korlátozott tartóssággal rendelkeznek.
Minden alkalommal, amikor olyan pörgős trükköket gyakorolsz, mint a tail whip vagy a 360-as, oldalirányban landolsz, ami keményen megviseli a kerekeket. Ha ez sokszor ismétlődik, a kerék anyaga eltörhet, vagy egyes részei leszakadhatnak.
Hogyan döntsd el tehát, hogy reklamációs esetként mehet-e, vagy a használat miatt törött el?
Itt egy új kerék (jobb oldali kerék) és egy olyan kerék képe látható, amelyik elfogadhatóan új, és kevesebb mint 30%-os kopást mutat (bal oldali kerék).
Ha a kerék ésszerűen újnak tűnik, kevesebb mint 30%-os kopással (az előzőekben leírtak szerint), és az uretán egyértelműen levált a kerékagyról, akkor gyártási hiba lehet (lásd a képet).
Ha a kerék több mint 40%-os kopást mutat, és az uretán leszakadt vagy letört, de még mindig a kerékagyhoz van rögzítve, akkor ez azt mutatja, hogy nem gyártási hibáról van szó (lásd a képet).
Ha nagyon erősen fékezünk a robogóval, akkor a hátsó kerék blokkolhat, ami úgynevezett "lapos foltokat" hozhat létre. A lapos folt egyenes vonalat ad a kerék kanyarjában, és döcögőssé teszi az utazást. A "lapos folt" nem gyártási hiba, vagy reklamációnak minősül. A "lapos folt" oka a robogó (helytelen) használata.